14th Sept 2011 - Tak Suke Roomate Anda ? :D

ASSALAMUALAIKUM

ni ade tips
15 Cara Menjadikan Rumate Anda Gila

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda nak balik rumah dy, jerit sekuat hati” horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah skrg”

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!”

5. Beli pokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap “Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi” sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat…Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, “Siot betul, kalah lagi”

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat “Horee…!”. bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda…” Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata “Eh, kau rupanya…”

10. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”. Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

12. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

13. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la…Macam teknik rebonding…”. Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

14. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

15. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkejut sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.


p/s: jgn la buat kt ct, pleaseee :D

13 comments:

Ninie said...

Hahahaha....bukan roomate kita yg giler, mmg kiter giler dulu kalo wat camni. Blum wat step nombor 5 pon kita dh kat tanjong rambutan neh! haha

A-Chik said...

yang menarik no15 tu...hak3

Nafisah Ruslan said...

psycho giler! hahahaha

Nafisah Ruslan said...

psycho giler! hahahaha

Nafisah Ruslan said...

psycho giler! hahahaha

Nur Amira Radhiah said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh..sadis

Rara. said...

dah pernah baca ni. memang osem kan? try wat kat roomate ct tgk :)

zarina zainal said...

lawak2.. no 15 paling best! haha

Ungu Violet said...

giler kentang nomo yg last tuh....huhu

ctk said...

ninie : tu la pasal..hahaha...kita yg gilew sebenarnye..kihkihkih..

achik : terbaikkkkk..memang xmasok bilik lah..hahaha

BK : haha...memang pscyo gileww. sje nk bg rumate gilew :D

nur amira : cer try..hahaha

rara : nak jugk try..nti ct cube..haha

zarina :alamak xmasok bilik la kawan tuh kn :D

ungu: hahahaha....xpenah dibuat org..adOi..

Mohd Izzar said...

roomate aku adalah coursemate aku jgk. hoho

Sharpy Razak said...

Haahhaha.. kelakar! Tapi, syaf tak ada roomate nak buat macam tu :p

ctk said...

mohd izzar : yke..bes r satu cOurse..hehe...tp pe slhnyer buat dorg cmtuh...hahaha


sharpy razak : kamo la yang buat...hehehe

♥ Pengomen2 CTK ♥

Get this commentators widget

♥ Followers ♥

♥ Kisah Perempuan ♥

♥ Kisah Lelaki ♥

♥ Teman Baru ♥

♥ Surah Hari Ini ♥