27th Nov 2011 - Salam 1 Muharram 1433H :D

ASSALAMUALAIKUM

SALAM MAAL HIJRAH
PADA SEMUA UMAT ISLAM DI ATAS MUKA BUMI INI

Maal Hijrah @ 1 Muharam
adalah sempena untuk
memperingati penghijrahan Nabi Muhammad s.a.w
dari Kota Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi.
segala dugaan yang ditempuhinya dari bangsa Quraish
untuk sampai ke Madinah
perlu kita kagumi
pelbagai perubahan yang telah dilakukan Rasulullah s.a.w
menjadikan tahun peristiwa bersejarah ini
sebagai tahun permulaan kalendar Islam.



jadi, ct pOn nk buat perubahan jugak
azam maal hijrah ct
adalah untuk menjauhi kemungkaran
yang sebelum ni ct da lakukan
smOga hari2 yang mendatang nanti
segala gOdaan syaitan
akan dapat membuatkan
ct berpikir lebih matang
untuk pilih yang mana baik dan buruk
dan ct nak kurangkan dOsa2 kecil yang sudah ct lakukan
(SETIAP ORG XKAN TERLEPAS DARI DOSA)

itu dari segi nurani
dari segi pencapaian
ct nak kurus bawah 50kg
ct nak dapat dekan untuk sem 6 ni
ct nak terjah semua blogger di blOglist ct
dan ct nak jadi blOgger yang pOpular
(ehem! perasan la kamu! :P )
tp tu lah,sejak masuk u
mmg susah nk BW
im sOrry lah semua2 ye..
huhuhu

Oklah, itu saja azam ct
semuanya terpulang pada ct
INSYAALLAH!
ct mampu mengubahnya :)

xley pnjg sgt
karang xpasal2 menang cOntest
hahahaha :P

SEMOGA AZAM KITA SEMUA TERCAPAI
INSYAALLAH :)

20 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

semua mampu berubah. insyaALLah

dill said...

Salam Ma'al Hijrah, ct :)

dill.

aiman fanboy k-pop said...

salam maal hijrah jugak..moga tahun ini adalah yg lebih baik dr tahun2 yg lpas..^^
nic entry..

Cik Tetra said...

salam maal hijrah..semoga apa yg kite semua rancang menjadi..dan diberkati ALLAH,, amin,, :)

nurmujahidah said...

insya Allah berjaya kalau ade keazaman yang tinggi,,, :D

Saiazuan said...

slmat brhijrah ke yg lebih baik :)

bukan retis said...

salam maal hijrah ctk...moga2 lbh baik dari tahun2 sblmnyer..amin :)

suha said...

salam maal hijrah ct.

semoga hari mendatang akan lebih baik hendaknya,amin.

Akue Achik said...

salam maal hijrah.. :)

Anak Wak Mail said...

salam maal hijrah..;)


patut dah lama tak nampak ct ke blog saya..hihi..;P

Ct Mawa said...

salam maal hijrah jugak :))

iszieylyanziy said...

salam maal hijah sayang

Cik tikah said...

hehehe.. berat ct lebih 50 eh? :P

yusuflaili(Goku) said...

salam maalhijrah;
sama2lah kita berubah kearah yg lebih untuk diri sendiri,keluaga,masayarakat,negara dan seterusnya Agama.

khairul said...

moga kedatangan thn baru membawa seribu kebaikan buat kita semua

Zul Fattah said...

amin.. smoga hijrah ko akan tercapai ctk..

Mizz ErMa said...

salam maal hijrah jugak! sy pulak nak naek dalam 5kg? hee =D

Hiddy Asri said...

Eh..mcm hampir samala azam kita..hehehhe:)

✿Dear Yayah✿ said...

=)

Juliet_iRa~" said...

ctk bz ek ngan study..:)

♥ Pengomen2 CTK ♥

Get this commentators widget

♥ Followers ♥

♥ Kisah Perempuan ♥

♥ Kisah Lelaki ♥

♥ Teman Baru ♥

♥ Surah Hari Ini ♥