09th Dis 2011 - Dunia Hanya Satu Persinggahan :)

ASSALAMUALAIKUM


actually ct xder motif nk update
cuma nk tgglkan ayat ni sempena ari jumaat
sama2 kita renungkan :)

-------------------------------------

كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَهَا لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا عَشِيَّةً أَوْ ضُحَاهَا
(Sangatlah dahsyatnya huru-hara hari itu (hari kiamat), sehingga orang-orang yang bersalah merasa) pada masa melihatnya: seolah-olah mereka tidak tinggal di dunia melainkan sekadar satu petang atau paginya sahaja.

Ketika kita berada di hari kiamat, sepanjang kehidupan kita di dunia ini akan terasa bagaikan satu hari saja, mungkin xsampai satu hari pon. Kehidupan dunia terasa amat singkat dan tidak berarti.Hidup ini memang persinggahan sementara sahaja.

----------------------------------

p/s : cm biasa..ct xreti nk bertakzirah macam kerana lily
da lama xpergi blog dia
mesti da banyak ayat dia kongsi
waaaa...rindulah

xpew2..cuti mid sem nti, ct lawat dia n yg len
nantikan...hohoho
(asek ni je ayt aku semenjak dua menjak neh :P)

ok2..harini kita puasa dr mknan k
hihihihihi(line slow nk survey)

17 comments:

Ujie said...

hidup adalah suatu perjalanan..
akhirat adalah destinasinya.

yusuflaili(Goku) said...

dan tidak akan dapat diulang atau gostan balik...

Azyan said...

saya bosan.tapi saya ok.hihi.

Eyda Dania said...

ape ni.nk jogging..tp bgn lewat..huahuahua..ehh xde mknan ke arini..haha

SpeakerSekolah said...

Zaman skang rase skejap je kan mase brlalu..uishh dah xlme dah ni..

Anak Wak Mail said...

siap sedialah sebab hari tu pasti akan tiba..;)

dill said...

life is a learning process.

dill.

Norlida Ramli said...

nnice sharing ct :)
ida pun bosan gak ni..huu :(

ascil.punye.lah said...

macam mana tu study sambil ngadap laptop.haaa,ct?blja rajin2 ok.terima kasih share.=)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

alolo..comelnye meow.. :)
Nice Tazkirah..^^

Ct Mawa said...

same2 la kte meniti hari2 yg buhsan..hehe

♥ p a a n i ♥ said...

kuceng last tu cute.

p.s: thanks 4 da sharing :)

Novelgurl said...

waalaikumsalam

haip ! haip ! lama tak snggh sini dah..heheh..

betul la dunia ni sngt singkt smpai kita x sdr mse berlalu ...umur kita bertmbh..dan kematian semakin menghmpiri.....

Cik tikah said...

TQ share ayat tuh ct :) suka gmbr kucing tuh. hehe

anismelon said...

beramal lah seolah olah kite akan mati esok hari..heeee..selamat beramal..:)

Cik Orkid said...

Lama x komen. Haxhax.
Nice sharing yaw. Wink wink

si kiut lavender said...

betapa lamanya hdup kita di akhirat kelak utk melewati satu hari..
moga khidupannya kita pnuh dgn amal ibadat dan menjauhi sgala laranganNya


p/s:rindu sma CTk...heee

♥ Pengomen2 CTK ♥

Get this commentators widget

♥ Followers ♥

♥ Kisah Perempuan ♥

♥ Kisah Lelaki ♥

♥ Teman Baru ♥

♥ Surah Hari Ini ♥