13th Nov 2012 - Selingan Selasa : Cerita Gusi Bengkak

ASSALAMUALAIKUM 

 GUSI BENGKAK 
disebabkan oleh sisa makanan yang melekat
 berkumpul sehingga menyebabkan tersebarnya bakteria 
lalu menjadikannya bengkak 
eh2..suka hati je bagi maklumat 
entah betul ke tidak :D 

 kenapa ct tetibe cerita pasal ni?
 ini kerana ct tengah mengalaminya sekarang 
sakit :"( 

 
(keadaan dalam mulut) 

 jadi buat masa sekarang 
ct xdapat nak makan 
kalau makan je mesti air mata ku akan mengalir membasahi pipiku yang gebu lg montok (amboii nyah)

 kawan2 yang suka menelefon ct pon ct nasihatkan bersabar seketika 
sebab ct xleh nak bercakap dengan betul dan jelas.. 
amboii... melampau2 x? 
hehehehe...

OKLAH, semoga bengkak ku ini cepat surut.. 
rindu nak makan..
 huhuhuhu 

 OLEH ITU KAWAN2, 
JAGALAH MULUT ANDA ELOK2 
BERSYUKUR DENGAN APA YANG ADA :D 

 p/s : pernah bace kena kumur ngan air garam... 
boleh ae? 
ubat2 sapu ada x? 
ehehehe

8 comments:

aiNa yaZiD said...

aina penah kena gusi bgkak. mmg sakit.~! Cuba la kumur dgn air garam.. tp aritu aina kumur dgn listerin. =) alhamdulillah okay da.

♥ Nana BamBam ♥ said...

nana pernah kena..ya allah susah nak makan dan minum..mulut mmg x boleh buka langsung disebab kan bengkak tu..

gi klinik ambik ubat antibiotik pe semua..hilang la..

tu semua sebab sisa makanan yg x di buang..oh sakit..

Ujie said...

Kumur air garam pun boleh...kumur Listerine pun boleh. try le..tp kena kerap baru ada menjadik.

UniMeOw said...

uni pnh jd gak..cyes ngs..sakit sgt2..

g klinik, mtk antibiotik..bg dy bunuh kuman jahat!grrrrr >_<

chiLleD...!! said...

kesiannya...beslah makan mekdi..hehe

moga cepat sembuh

Ali Jasni said...

pedih ni, jarang kena, tapi skali kene UMMMPHHHHHHHHHHHH!

wisata bakti alam said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

Sayidah Nafisah Ruslan said...

bahaya betul kalau makanan melekat dekat gigi ni. saya pernah kena macam ni. dapat menahan jela.. huhu

bersabar ye ct. pasti akan sembuh :)

♥ Pengomen2 CTK ♥

Get this commentators widget

♥ Followers ♥

♥ Kisah Perempuan ♥

♥ Kisah Lelaki ♥

♥ Teman Baru ♥

♥ Surah Hari Ini ♥