SAHABAT :)

ASSALAMUALAIKUM

sahabat adalah :
seseorang yang sentiasa bersama semasa kita duka atau suka...

banyak definisi sahabat
ct perlukan sahabat untuk meriahkan hari ct
 tanpa sahabat, macam xsyokkk je :P


Rasulullah s.a.w bersabda :

”Sesiapa yang ingin diluaskan

rezekinya, dipanjangkan umurnya,

maka hendaklah ia memanjangkan

 silaturrahim”


#Riwayat al-bukhari








18 comments:

Hamba Allah said...

sahabat jg la peneman suka duka apa yg dah dilalui

[PCL] said...

pcl n mmD boleh jadi kawan CTK...lama2 sikit insyaAllah jd sahabat plk...selalulah kita berukhuwah tanpa paksaan.

Ayie Abas said...

salam CT :)

memperolehi kawan lebih senang dari memperolehi wlu seorg sahabat...

klu kita ada sahabat kira beruntung lah...:)

juanz said...

jok kita jadi sahabat.... :-)

potia casadelarossa said...

tp awk sahabat saya kan?

khairul hassan said...

ssh nk cari sahabat sejati

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam ctk..
moga2 kita sbgi sahabat juga ada ciri2 itu.. :)

Hanif Idrus said...

Perkongsian yang baik !!

Siti K said...

Hamba Allah : susah nak cari sahabat seperti itu :)

Siti K said...

Hamba Allah : susah nak cari sahabat seperti itu :)

Siti K said...

PCL n mmD:terima kasih...insyaallah ukhuwah yg dibina xkan terputus :)

Siti K said...

Ayie: wassalam...betul tu...sgt beruntung klau ada yg sudi jd kawan kita :)

Siti K said...

juanz : kita dh lme shabat :P

Siti K said...

potia : ye abam...everyday,everywhere we sahabat :)

Siti K said...

khairul hassan : sesangat la susah, kawan nk cari sng, yg sejati mmg susah..ermm..

Siti K said...

♥ Cmª shIemª ♥ : wassalam.. insyaallah...kena cermin diri dlu kan :)

Siti K said...

Hanif : tenkiuuuu..sharing is loving..haha :D

Sayidah Nafisah Ruslan said...

bagi sahabat itu memang sesuatu yang tak boleh dipisahkan. kalau tengah sorang2, sahabat lah satu2 nya yang boleh menceriakan kita :)

♥ Pengomen2 CTK ♥

Get this commentators widget

♥ Followers ♥

♥ Kisah Perempuan ♥

♥ Kisah Lelaki ♥

♥ Teman Baru ♥

♥ Surah Hari Ini ♥